10 sie 2015
Porady
Administrator

Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorcy - praktyczne porady

Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorcy, czyli sprzedaż bezpośrednia (akwizycja) opiera się na osobistym kontakcie sprzedawcy z potencjalnym nabywcą. Najczęściej taka sprzedaż odbywa się w domu klienta, w wynajętych przez przedsiębiorcę pomieszczeniach (np. sala w hotelu, domu kultury, sanatorium), na ulicy, a także podczas wycieczek turystycznych.

10 sie 2015
Porady
Administrator

Prawo do informacji

Jednym z podstawowych praw konsumentów jest prawo do informacji. W ramach tego prawa mieści się niewątpliwie prawo do rzetelnej informacji o stosowanych i obowiązujących cenach produktów nabywanych przez konsumentów.

Bardzo istotnym zatem zagadnieniem z tym związanym jest to, że konsument musi wiedzieć ile i za co płaci. Jak wiemy, bardzo częste są przypadki, w których cena naliczona przy kasie różni się od tej z półki, a rachunek, który płacimy w restauracji czy kawiarni staje się mało przyjemną „niespodzianką”.

10 sie 2015
Porady
Administrator

Stłuczka w sklepie

Zapewne każdemu zdarzyło się, w czasie wizyty w sklepie, potknąć się, czy potrącić ramieniem półkę z towarami. Nie ma problemu, jeżeli w wyniku takiego drobnego potrącenia, nic się nie wydarzy tzn. nie ucierpimy my sami lub towar umieszczony na półkach. Gorzej, gdy małe potknięcie, spowoduje lawinę słoików z musztardą, czy pulpetami. Niedawno słyszałem o pewnej Pani, która będąc w sklepie zahaczyła torbą o regał i zrzuciła kilka słoików z dżemem. Słoiki stłukły się, a sprzedawca zażądał od pechowej klientki zapłaty za zniszczony towar. Pani odmówiła, twierdząc, iż przejścia w sklepie są zbyt wąskie i nie sposób się przecisnąć, nie zrzucając, przy okazji, towaru z półek.

10 sie 2015
Porady
Administrator

Oszustwo – kiedy wykroczenie a kiedy przestępstwo

Do Inspekcji Handlowej zgłaszają się konsumenci, skarżący się na sprzedawców, którzy wykorzystując nieuwagę klientów naliczają większy rachunek, niż powinni. Zazwyczaj chodzi o niewielkie kwoty – kilkadziesiąt groszy, ale zdarza się, że klienci przepłacają nawet kilkanaście złotych. O tym, że klient został oszukany dowiaduje się dopiero po spokojnym porównaniu cen produktów z zapłaconym rachunkiem. Wówczas jednak trudno cokolwiek zrobić. Konsumenci pytają, czy takie postępowanie, nie należy traktować jak przestępstwo oraz jak bronić się przed sprzedawcą – oszustem?